Språk

Jag har skrivit om det förut och jag förstår inte varför jag envisas…dvs att försöka skriva på engelska innan jag har fått ett flöde på svenska…Jag har tänkt i en vecka på olika saker som jag vill skriva här. Varför det inte blir av? Därför att tröskeln blir för hög just nu när jag först ska tänka ut kreativa saker och sedan formulera det på ett vettigt sätt på ett annat språk. Så två saker jag har kommit fram till av denna anledning är:
1. Skriva på svenska så fort motståndet blir för stort
2. Anmäla mig till en kurs för forskarstuderande i “English Writing for research students” på högskolan i Kalmar till våren

Man kan ju tycka att detta inte skulle ta en vecka att fundera ut men bättre sent än aldrig.

Leave a Reply

